Partnerpraat: verkooppartners bol.com over coronatijd

De Nederlandse economie krijgt historische klappen in deze coronatijd. Veel bedrijven en ondernemers – de pijlers onder de economie – beleven moeilijke en onzekere tijden. Hoe vergaat het ze in deze tijd? Hoe blijven zelfstandigen gemotiveerd en welke maatregelen nemen ze om hun bedrijf draaiende te houden? Voor opdrachtgever bol.com bedachten en maken we het format Partnerpraat, waarin verkooppartners van bol.com hun verhaal vertellen.

Verschillende branches

Platformondernemen is hot in het huidige ondernemerslandschap en door de coronacrisis is het in een stroomversnelling gebracht. Het short form format Partnerpraat gaat op virtueel bezoek (middels Skype-interviews) bij 25 bol.com partners uit verschillende branches. We peilen de stemming en halen inspiratie en tips op voor de andere partnerondernemers van bol.com in Nederland en België.

Zo pakken verkooppartners het aan

Zo ging Partnerpraat virtueel langs bij Het Spelhuis. Sinds de sluiting van Het Spelhuis, de spellenwinkel van Sven en Sarah, is de online verkoop sinds de lockdown verviervoudigd. Waar ze eerst breed inkochten, kijkt het ondernemersduo nu heel goed naar wat goed loopt. Daar kopen ze extra op in. Daarnaast zorgen ze juist in deze coronatijd bij verzending voor een persoonlijke noot.

Ook de Belgische ondernemer Mark van Komrads kwam voorbij. Hij doet iets wat zijn concurrentie op dit moment niet doet: een campagne lanceren voor zijn sneaker. Zijn tip voor ondernemers: kijk in deze periode goed naar je bedrijf. De zwakke plekken komen nu naar voren, daar kun je voordeel uit halen.

Bekijk hieronder de Partnerpraat-editie met Sven en Sarah van Het Spelhuis of de overige afleveringen hier.