Creative lead Aida wint goud met JongeHonden-pitch voor Under Armour

Wij zijn trots op onze creative lead en LOVEBRAND DESIGNER Aida! Met haar deelname aan de maandelijkse JongeHonden-pitch heeft ze haar droom waar weten te maken. Met haar campagne-idee voor sportmerk Under Armour heeft ze goud gewonnen, wat betekent dat ze in juni dit jaar naar Cannes mag om het Cannes Lions International Festival of Creativity 2020 bij te wonen.

Aida Merino: ‘Vijf jaar geleden ben ik naar Nederland gekomen. Mijn doel? Groeien in de creatieve industrie. Kort geleden kwam ik in aanraking met de – in het vakgebied bekende – JongeHonden-pitches. Dit zag ik als mijn grote kans. Twee keer won ik met een pitch-idee brons. Mijn derde poging voor Under Armour resulteerde in goud. Dat is waanzinnig!’.

De JongeHonden-pitches

JongeHonden is een non-profit organisatie en wil de ideeën van jonge creatieven verbinden aan internationale bedrijven en organisaties. Dit doen ze sinds 1991 door middel van pitches voor diverse merken, waar creatieve twintigers zich op kunnen inschrijven. Naast de daadwerkelijke uitvoering van de pitch, worden de winnaars ook beloond met een andere ervaring: een trip naar het Cannes Lions Festival of Creativity.

De vereniging van advertising en content

Momenteel investeren we bij LVB in het versterken van de creatieve kant van het bureau. Naast de roots in contentmarketing, richten we ons steeds meer op de vereniging met advertising en reclame. De deelname én winst van Aida met haar creatieve campagne sluiten perfect aan bij onze creatieve ambities als speler in het vak én als thuisbasis voor creatieven. ‘Voor een creatief is het goed om niet teveel te denken vanuit die traditionele hokjes. Sterke ideeën stijgen boven die discussie uit. Ik wil me vrij voelen als creatief om zo groot mogelijk te denken’, aldus Merino.