Content director @ LVB

PostNL zet in op B2B podcast

Opdrachtgever PostNL wil zich in de zakelijke markt presenteren als dé logistieke e-commerce (kennis)partner. Daarom hebben we het contentprogramma Succes op Bestelling ontwikkeld, waarin we premium content door de gehele funnel aanbieden. Elke editie van Succes op Bestelling omvat een aantal gebrande content assets, zoals een short docu, whitepaper en podcast.

De podcast in deze serie – die we voor de gelegenheid Postcast hebben gedoopt – brengt de hoofdpersonen (ondernemers, experts, stakeholders PostNL) uit de desbetreffende editie bij elkaar voor een panelgesprek. Door te kiezen voor een podcast voegen we zowel een on demand element toe aan de campagne, waarmee de kans wordt vergroot dat de doelgroep de podcast beluistert wanneer het hem uitkomt en hebben we bovendien de mogelijkheid om verdieping aan te brengen op de overige content. Door bijvoorbeeld een thema dat aan bod komt in de short docu van bredere context en opinie te voorzien.

We bieden de podcast via de landingsomgeving van de campagne over de grote platformen aan: Apple Podcast, Soundcloud en Spotify. De eerste resultaten zijn zeer goed. Dat de Postcast voorziet in een behoefte bij de doelgroep en daarmee een waardevol middel is in de funnel die moet leiden tot conversie, blijkt onder meer uit de hoge ‘uitluisterpercentages’, die structureel boven de 50% liggen.