Nieuwe B2B-campagne VodafoneZiggo: Zijn we klaar voor IoT?

LVB en VodafoneZiggo hebben de samenwerking uitgebreid. Na al twee jaar werkzaam te zijn voor Ziggo Zakelijk hebben we nu de handen ineen geslagen voor de zakelijke kant van het merk Vodafone. In de B2B-campagne van Vodafone stellen we de vraag: hoe klaar is ondernemend Nederland voor de toekomst? Hoe ready zijn bedrijven voor de technologische ontwikkelingen zoals IoT, smart cities of flexibel werken?

De content campagne bestaat uit één centrale video, met verschillende take-outs klaargemaakt voor social en een aantal webpagina’s met een verdiepende slag. Sander Schimmelpennick gaat namens Vodafone op bezoek bij verschillende bedrijven om te toetsen hoe klaar zij zijn voor de toekomst. Content director Jordy Hubers: “De uitbreiding van onze samenwerking is een hele logische. We zien bij andere bedrijven vaak dat er enorm in silo’s wordt gedacht. Vodafone en Ziggo versterken met deze content strategie elkaars propositie. We laten expres bedrijven en ondernemers uit het format van Ziggo opduiken in dat van Vodafone en vice versa. Zo herkent de zakelijke doelgroep straks ook de meerwaarde van de samenwerking tussen Vodafone en Ziggo in de aanbieding die zij ontvangen.”

In de eerste aflevering uit deze serie toetsen we of het Nederlandse bedrijfsleven klaar is voor the Internet of Things. Uit de IoT Barometer 2017/2018 van Vodafone is namelijk gebleken dat het aantal bedrijven dat IoT implementeert ruim verdubbeld is ten opzichte van 2013. Niet alleen verhoogt het de productiviteit, ook brengt het de kosten omlaag en draagt het bij aan de omzet. Hoe je zelf kunt  profiteren van IoT? In de eerste aflevering gingen we met Sander Schimmelpenninck op pad met de vraag: zijn we klaar voor IoT?