Doe mee aan het grote content marketing-onderzoek!

Het Content Marketing Onderzoek 2017 – het eerste grootschalige onderzoek naar content marketing op de Nederlandse en Belgische markt – is gestart. Doel van het onderzoek is om in kaart te brengen of en hoe bedrijven en organisaties content marketing inzetten en met welke doelstellingen en resultaten. Het onderzoek is een initiatief van het Nederlandse Platform Content.

Content marketing is regelmatig onderdeel in verschillende marketingonderzoeken. Het ontbreekt echter in Nederland en België nog aan uitgebreid onderzoek in de breedte en diepte. Bert Groothand, directeur van Platform Content: “Content marketing in Nederland is volwassen; 70% van de B2B marketeers past het inmiddels toe. Er zijn gelukkig steeds meer sterke cases beschikbaar, maar wij merken dat er in de markt behoefte is aan diepgaande inzichten, zoals: voor welke doelen zet men content marketing in, hoe meet men de resultaten, wat zijn de knelpunten, wat kost het en wat levert het op? Al deze vragen vormden voor ons de aanleiding om het onderzoek te starten.”

Meerjarig samenwerkingsproject
Het onderzoek wordt gecoördineerd door Daan Goote, die lid is van Platform content en werkzaam bij één van de grootste content marketingbureaus van Nederland, LVB Networks. In samenspraak met MarketingTribune, Marketingfacts, NIMA en CUSTO stelde hij de vragenlijst samen.

Doe mee!
Marketing- en communicatieprofessionals met en zonder ervaring in content marketing kunnen meedoen aan het onderzoek. Deelnemers maken daarbij kans om vakinhoudelijke prijzen te winnen zoals kaarten voor het CMFF event op 18 mei. Start hier het Content Marketing Onderzoek 2017.