ABN AMRO MeesPierson: topdocu’s als marketing-brandstof

RTLZ zendt vanaf vandaag een driedelige tv-documentairereeks uit over vermogende Nederlanders. De serie is een initiatief van ABN AMRO MeesPierson, dat de content inzet als brandstof voor een intensieve contentmarketingcampagne.

Hoe is het om vermogend te zijn?

Vermogens in Nederland is een bijzondere, in Nederland niet eerder gemaakte tv-documentairereeks waarin de kijker negen aansprekende vermogende mensen leert kennen en antwoord krijgt op vragen als: wat doet het bezit van vermogen met mensen? Hoe is het om vermogend te zijn in een land waar ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’ het motto is?

Brede campagne rondom Vermogens in Nederland

Naast de uitzendingen op tv rolt ABN AMRO MeesPierson de komende weken een bredere online campagne uit rondom Vermogens in Nederland. Ramona Chang, senior marketingstrateeg: “Deze campagne maakt deel uit van Financial Focus: ons altijd aanwezige mediamerk waarmee we onze doelgroep offline en online inspireren en helpen. De serie vindt z’n oorsprong in het onderzoek De Vermogensmonitor dat we onlangs hebben uitgevoerd. Met de uitkomsten van het onderzoek zijn we op zoek gegaan naar bijzondere verhalen van bekende en vooral onbekende vermogenden in Nederland. De private bank maakt het programma mede mogelijk, maar is in de serie zelf niet aanwezig, anders dan met de onderzoeksresultaten uit de Vermogensmonitor.”

Negen vermogenden voor de camera

De vermogenden die worden gevolgd zijn: ex-profvoetballer Demy de Zeeuw (BALR, 433), Julie en Marie Reinders (modemerk Reinders), Marco Aarnink (Print.com en voormalig eigenaar Drukwerkdeal), Marc van der Chijs (Bitcoin-investeerder FirstCoin.com), Guido de Wit (de Gooische Bierbrouwerij), Hennie van der Most (o.a. Wunderland Kalkar en De Koperen Hoogte), Henk Keetell (gepensioneerd), Elske Doets (Jan Doets America Tours, zakenvrouw van het jaar) en Bertram van Munster (Tv-producent en veelvuldig Emmy awards winnaar).

Intensieve en inhoudelijke contentcampagne

De documentaires zijn geproduceerd door LVB, het vaste contentmarketingbureau van de bank. Aart Lensink: “We streven in de samenwerking met ABN AMRO MeesPierson steeds naar steeds beter renderende contentmarketingcampagnes. Met Vermogens in Nederland willen we de doelgroep echt raken en zo in contact komen met potentiële klanten van de bank. Dit realiseren we door unieke high end content te maken, en deze via RTLZ en via diverse online kanalen te distribueren. Hele goede content als brandstof dus voor een intensieve, inhoudelijke campagne.”