Starten met contentmarketing? 3 best practices van Athlon

Op 1 december lanceerde LVB Networks samen met leasemaatschappij en mobiliteitsaanbieder Athlon het contentmarketingplatform Mobility Reporter. Voor mobiliteitsbeslissers: wagenparkbeheerders, HR-managers en CFO’s. Tamara van Essen, segment marketeer van Athlon, geeft de learned lessons.

  1. DNA’s afstemmen kost tijd
    ‘Wat willen we uitstralen? En wat wil onze doelgroep terugzien? Die twee antwoorden moeten samenkomen op één contentplatform. De tijd om dat af te stemmen duurde langer dan ik verwachtte, maar het is wel belangrijk om hiervoor de tijd te nemen.’
  2. De hele organisatie moet contentmarketing minded worden
    ‘Contentmarketing is geen feestje van de communicatieafdeling. Dat kán ook niet, als is het alleen doordat je inhoudelijke kennis uit de hele organisatie nodig hebt. Maar als je collega’s te weinig inzicht hebben in wat je doelgroep wil lezen, krijg je te weinig relevante input binnen. Het werkt dus twee kanten uit.’
  3. Vergeet de commerciële modus
    ‘Mensen hebben de neiging om een commercieel verhaal te vertellen en hun ideeën nog te veel baseren op het zenden en verkopen. Terwijl je dat juist net niet wilt met contentmarketing.’

Bonustip: ‘Geef al je collega’s een contentmarketingtraining en neem hen mee in het verhaal en de doelen van je platform.’

Meer weten over waarom Athlon koos voor contentmarketing? Lees dan ook dit interview met Tamara van Essen.