Redactie

Onze redactie heeft maar één doel voor ogen: met steengoede content bijdragen aan de businessdoelstellingen van onze klanten. Onze redacteuren denken niet alleen in letters. Ze denken in beeld. In infographics. In video. En vooral: in interactie met de lezer of kijker. De redactie is het hart van de contentmarketingtak van LVB Networks. Hier ontwikkelen we contentmarketingstrategieën, denken we contentplatforms uit en brainstormen we over campagnes en formats. Maar vooral: hier wordt briljante content geproduceerd. Geformatteerde content, want zonder formats geen herkenning. En zonder herkenning geen beklijving.

De contentstrategieën die wij ontwikkelen, komen in verschillende smaken:

Contentplatforms

Een langetermijn strategie: we claimen een domein voor onze opdrachtgever en bouwen rondom dit domein een contentplatform met een heldere belofte. De artikelen, infographics, video’s en blogs die we hierop aanbieden hebben een grote relevantie voor de doelgroep.
Maar de content kan nog zo relevant zijn, zonder distributie krijgt niemand het onder ogen. Dus zorgen we ervoor dat de artikelen, blogs en video’s op een aantrekkelijke manier in de tijdlijn van de doelgroep terechtkomen. Dat erop geklikt wordt, dat de beoogde doelgroep wordt bereikt en ten slotte: dat een geïnteresseerde bezoeker een lead wordt.
Foodbrigade van Sligro, maar ook Financial Focus voor ABN AMRO Mees Pierson zijn succesvolle voorbeelden.

Contentcampagnes

Naast always-on strategieën ontwikkelen we ook contentcampagnes. Die direct scoren. Boter bij de vis, als het ware. We ontwikkelen één of twee topformats die opvallen in de timeline van de doelgroep. Formats die gemakkelijk gedeeld worden, die hun weg vinden naar grote groepen potentiële klanten. Doel: zichtbaarheid, bereik en conversie. Voor Ziggo bijvoorbeeld ontwikkelden we de ‘Uitblinker in zaken’-strategie, waarmee Ziggo zijn grip op de zakelijke markt vergroot. Check de Awards-pagina voor een concrete uitleg van deze succesvolle contentcampagne.