Wat ligt er bij jou op het schap? Is jouw propositie wel bijzonder genoeg?

Helaas, geen berichten gevonden.

Propositiemarketing Volgens LVB

Wie op zoek gaat naar een specifiek product of dienst, ziet veel meer-van-hetzelfde-proposities. Wie vindt zichzelf nu niet innovatief, persoonlijk of uniek? Alles wordt een commodity. Maar wat heb jij nu écht te bieden? Wat voegt juist jóuw product of dienst toe?

Met propositiemarketing maken wij jouw belofte aan je klanten scherper. Soms poetsen we bestaande proposities op; dat kan voldoende zijn. In andere gevallen creëren we echt nieuwe (disruptieve) proposities.  

Propositiemarketing ontstaat vanuit twee perspectieven. We kijken of jouw huidige aanbod voldoende onderscheidend is. En we luisteren naar de verhalen in de markt, naar waar jouw doelgroep ontvankelijk voor is. Zo bepalen we wat de marketingkansen zijn voor bestaande en nieuwe proposities.

Content is onze basis voor het vermarkten van jouw verhaal. Wij combineren propositie-ontwikkeling met contentmarketing. Vandaar: propositiemarketing.

Wanneer we aan de slag gaan met het aanscherpen van jouw propositie, gaan we in drie stappen te werk.

1 – Research en inzicht

Eerst willen we precies weten wie jij bent. Waar gá je voor? Wat zijn jouw ambities en beperkingen en wat wil je bereiken? We duiken ook in je productportfolio en je customer journey. En we willen exact weten wie jouw klanten zijn: wat zijn hun gemeenschappelijke kenmerken en actuele behoeften, waarom kies je voor hen en waar bevinden ze zich precies? Ook jouw concurrentie komt aan bod. Wat doen zij goed en minder goed? Waarom kiezen hun klanten nou juist voor hen?

2 – Conceptproposities ontwikkelen

In deze fase ontwikkelen we meerdere conceptproposities, die we met jou verder gaan aanscherpen. Daarna maken we de keuze voor de twee  proposities die voor de testfase in aanmerking komen.

3 – Testen, aanscherpen en keuze maken

Voor de gekozen proposities ontwikkelen we content en stippelen we een marsroute uit; een contentmarketingcampagne. Daarna gaan we testen. Na 3-4 weken evalueren van de testfase en kiezen we voor de meeste succesvolle propositie. Deze propositie en contentmarketingcampagne scherpen we verder aan, zodat een marketingplan kan worden ontwikkeld.

Deze problemen los je op met LVB Propositiemarketing:

  • Ik besteed veel geld aan de marketing van mijn producten en diensten, maar het levert zo weinig op
  • Ik denk dat onze huidige proposities aan verbetering toe zijn
  • Mijn concurrenten groeien harder dan ik, hoe kan dat?
  • Ik wil sneller groeien
  • Ik wil meer klanten
  • Help, ons product wordt een commodity, hoe kan ik me nog onderscheiden?
Blijf op de hoogte!

Wilt u op de hoogte blijven van LVB en onze nieuwsbrief ontvangen? Schrijf u dan hier in!

Helaas, geen berichten gevonden.

Happy companies we work for

Mail ons!