• ‘Wat kan ik nou precies bij je kopen?’

Propositiemarketing

LVB luistert naar verhalen in de markt om zo proposities te bedenken of aan te scherpen om vervolgens te testen én te vermarkten. Hulp nodig?

Wat kan de klant eigenlijk bij u kopen? En sluit uw aanbod nog wel aan bij de actuele ontwikkelingen in de markt

We stellen die vraag graag aan bankiers, verzekeraars, accountants en andere dienstverleners. Maar eigenlijk aan iedereen die onze hulp kan gebruiken.

Waarin verschilt uw aanbod aan dat van de (vele) concurrenten? Als het aanbod niet scherp genoeg is, helpt LVB Propositiemarketing.

Klanten (particulier of zakelijk) die iets willen kopen (product of dienst) zien ongelooflijk veel meer-van-hetzelfde-proposities. Vooral in financiële en zakelijke dienstverlening. LVB Propositiemarketing maakt proposities scherper én weet die proposities via contentmarketing naar de markt te brengen.

Propositiemarketing:

LVB werkt vanuit twee perspectieven. Wij kijken of er in het aanbod van de organisatie voldoende onderscheidend vermogen zit. Tegelijkertijd luisteren wij naar de verhalen in de markt en kunnen zo bepalen wat de marketingkansen zijn voor bestaande en nieuwe proposities. Met contentmarketing-inzichten kunnen wij snel inschatten of de propositie aan de man is te brengen. Zit de doelgroep op het verhaal (en dus de propositie) te wachten?

LVB Propositiemarketing. De aanpak.

Onze aanpak wijkt af van traditionele propositie-ontwikkeling. Content is onze basis. De content marketeers bij LVB volgen het nieuws op de voet. Dit nieuws combineren we met alle informatie de we verkrijgen vanuit alle relevante onderzoeken, concurrentie- en data- analyses en om zo sneller met meerdere proposities te komen om die in de markt te testen. De kracht van LVB zit in het combineren van propositie-ontwikkeling en contentmarketing. Vandaar: propositiemarketing.

We kennen het medialandschap en weten precies welke boodschap in welk kanaal werkt. Dit maakt ons geschikt om meerdere proposities goed te testen en tot een scherpe propositie te komen die in de markt succes heeft.

Research en inzicht

In deze fase willen we weten wie onze klant is, waar staan en gaan zij voor. Wat zijn de ambities en beperkingen en wat wil de klant bereiken. Ook willen wij inzicht in het productportfolio, wat is hier goed en minder goed aan en hoe verloopt de customer journey. We willen ook graag meer weten over de klanten van onze klant. Wie zijn het, wat zijn hun gemeenschappelijke kenmerken en actuele behoeften, wat zeggen zij over onze klant en waarom kiezen zij voor hen. Ook de concurrentie komt aan bod. Wat doen zij goed en minder goed en waarom kiezen hun klanten nou juist voor hen. Deze informatie combineren wij met de resultaten uit actuele verhalen uit de markt.

Concept proposities ontwikkelen

In deze fase ontwikkelen we meerdere concept proposities, die we met de klant verder gaan aanscherpen. We doen dit samen. In deze fase maken we ook de keuze voor de twee  proposities die voor de testfase in aanmerking komen.

Testen, aanscherpen en keuze maken

We testen de gekozen proposities in de markt. Voordat we de proposities gaan testen ontwikkelen we content voor deze proposities en ontwikkelen we een content marketingcampagne.

Na 3-4 weken evalueren van de testfase en kiezen we voor de meeste succesvolle propositie. Deze propositie en content marketingcampagne scherpen we naar aanleiding van de testresultaten indien nodig aan zodat een marketingplan kan worden ontwikkeld.

Welk probleem lost LVB Propositiemarketing voor u op?

Behoefte

  • Ik besteed veel geld aan de marketing van mijn producten en diensten, maar het levert zo weinig op
  • Ik denk dat onze huidige proposities aan verbetering toe zijn
  • Mijn concurrenten groeien harder dan ik, hoe kan dat?
  • Ik wil sneller groeien
  • Ik wil meer klanten
  • Help, ons product wordt een commodity, hoe kan ik me nog onderscheiden?
  • Hoe wapen ik mij tegen nieuwe disruptieve toetreders?
  • Hoe zorg ik ervoor dat mijn huidige klanten mijn klanten blijven?
  • Ik wil meer groei uit mijn huidige klanten

Aanbod

Een propositie met bewezen succes in de markt: propositie-ontwikkeling én contentmarketing

Advies proces

  • LVB analyseert organisatie, markt, productspecificaties en doelgroep
  • LVB ontwikkelt meerdere proposities om in de markt te testen
  • LVB ontwikkelt content marketingcampagne om proposities in de markt te testen
  • Na de testfase maken we een keuze voor de meest succesvolle propositie en scherpen deze aan en ontwikkelen een content marketingcampagne voor de gekozen propositie

Voordelen

  • Sneller in staat om proposities daadwerkelijk op effectiviteit in de markt te testen.
  • De markt zorgt voor aanscherping van de propositie, doordat we met een content marketingcampagne meerdere proposities kunnen testen. LVB heeft alles in huis.
  • Geen lange onderzoeksfase nodig. We kunnen het sneller en effectiever.
  • Testfase levert data, een verrijkt CRM en klanten op om businesscase te verrijken

Bewijs

  • LVB heeft ervaren propositie-ontwikkelaars in huis
  • LVB is de content marketing marktleider en heeft alle specialisten in huis
  • LVB kent het medialandschap en weet welke boodschap werkt
  • Hierdoor is LVB in staat om meerdere proposities in de markt te testen om zo een propositie en marketingcampagne te ontwikkelen die in de markt al resultaat heeft laten zien