Wat is jouw verhaal?

Vaak onderschat, maar in de praktijk allesbepalend voor wat die nieuwe klant of dat toptalent van jouw bedrijf vindt: de ‘corporate story’.

Wat is het verhaal van jouw organisatie in één zin? Als je jouw eigen ‘Over ons’-pagina leest, ben je dan geïnspireerd? Vertel je echt wat je doet, wat je vindt, en wie je bent?

LVB biedt de must-haves om nieuwe klanten en medewerkers te vinden, te verleiden, en bestaande te binden.

De jacht op nieuwe collega’s is in volle gang. Wie is in staat de juiste mensen te vinden? En hoe speel je die wedstrijd?

Onder meer met de allerbeste Over Ons-pagina.
Met als essentieel element: de Over Ons-video.

Maar het begint met een simpele storyline die al uw collega’s overal kunnen navertellen. Ondersteund met pakkende timeline-visuals die uw verhaal binnen alle relevante (social) kanalen goed, effectief vertellen. Oja: wij helpen ook om uw toekomstige medewerkers te bereiken. Voor als ze nu (nog) niet op zoek zijn.

Een goed (werkgevers)merk ben je niet zomaar

Je staat als bedrijf niet zomaar bovenin de lijstjes ‘Great places to work’ en ‘Beste werkgevers’.

Wat LVB níet kan, is de bedrijfscultuur met een toverstokje veranderen. Wat LVB wel kan – en best heel goed, vinden onze opdrachtgevers – is de bestaande kwaliteiten op een prachtige manier vertellen en in beeld brengen.

Onze belofte: Vinden, Verleiden, Binden

Maak een afspraak

Vrijblijvend van gedachten wisselen hierover? Mail ons!

De vier Must-Haves in Employer Branding

De allerbeste Over Ons-pagina

De Over Ons-pagina staat bij de meeste bedrijven in de top 3 van meest gelezen pagina’s. Begrijpelijk. Want dáár, op die plek, wil je als bezoeker te weten komen waar het bedrijf voor staat, wat het onderscheidend maakt en het liefst iets over de mensen en de cultuur.

Wat levert zo’n perfecte pagina op?

  • Je toekomstige medewerkers checken deze pagina vrijwel allemaal. Daar begint het smeden van een hechte band.
  • Klanten beginnen hun kennismaking met jouw bedrijf in de meeste gevallen op deze pagina.
  • De pagina is het spoorboekje naar de rest van de site. Als deze pagina goed staat, kan iedere bezoeker hiervandaan recht op zijn of haar doel af.

De beste video

Beeld! Dat is wat bezoekers willen. Ze willen het bedrijf en de mensen het liefst live zien. Video is een absolute must. Video dwingt je je verhaal kort, slim en simpel te vertellen: wat je precies doet, wat je vindt (‘onze visie’) en wie je bent (‘onze mensen’).

Wat levert een goede Over Ons-video op?

  • Een elevator-pitch op maat van uw organisatie
  • Eén versie van uw verhaal
  • Een visitekaartje dat álle kanalen communiceert

De ultieme Over ons-video

Opgebouwd in drie blokken: wat we maken, wat we vinden, wie we zijn. Met één goede inhoudelijke debrief en één optimaal benutte draaidag produceren we een video van ongeveer twee minuten.

De ultieme Werken Bij-video

Show, don’t tell. Uw mensen zijn de beste ambassadeurs van uw werkgeverschap. In één dag halen we hun eerlijke verhalen op.

Ik wil graag verder praten over een Over Ons-video

De storyline die iedereen kan navertellen

Hét verhaal van het bedrijf. Het verhaal dat je kunt navertellen op een verjaardag, op de sportclub, aan je (schoon)ouders. ‘Wat doet dat bedrijf eigenlijk?’ LVB is in staat de storyline van iedere organisatie een enorme impuls te geven.

Met een kraakheldere tekst. Én met een aantal visuals die ingezet kunnen worden bij het verspreiden van het verhaal. In social timelines vertelt de combinatie van tekst + visuals het verhaal van het bedrijf.

Het bereik. Waar zitten ze nou, die toekomstige collega’s?

Ons team PR + Online Marketing zit klaar om te analyseren waar die toekomstige collega’s zich bevinden. We zoeken niet alleen in de omgevingen waar ze gericht zoeken naar een nieuwe werkomgeving. We benaderen ze vooral op de plekken waar ze zich (online) bevinden. Dáár bouwen we aan je werkgeversmerk en – na gebleken interesse – bieden we ze jobs aan.

Hoe we dat doen? Met slimme online marketing: hypertargeting via Facebook, Instagram en Google.

Voorbeelden van Employer Branding

Werken bij Bol.com

Sanquin – The Journey of Blood

KPMG: Dit ben ik en dit zijn wij

Over Difrax – Over ons

We are Lynxx

Vrijblijvend van gedachten wisselen over Employer Branding? Mail ons!

Follow us