Your Heart Your Decision

Voor wie?

Disciplines

Social mediastrategie
Content design
Webdesign
Content marketing

Eindproduct

Campagnewebsite
Social Media kanalen
Checklist

Wat is er gebeurd?

Vraag

Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 4 mensen vanaf 40 jaar risico loopt op de hartritmestoornis boezemfibrilleren (AF). Een tijdige diagnose en een passende behandeling kan risico’s verkleinen en daarmee veel zorgen wegnemen. Het is van belang dat patiënten zich goed laten informeren door hun arts over boezemfibrilleren, het slikken van bloedverdunners en de invloed daarvan op hun dagelijks leven.

Boehringer Ingelheim vroeg LVB daarom het volgende: hoe kunnen we de samenleving bewustmaken van boezemfibrilleren en patiënten en familieleden helpen het gesprek aan te gaan met hun arts, zodat ze in staat zijn weloverwogen beslissingen te nemen over het aanpassen van hun levensstijl en het gebruik van medicatie? De campagne moest uit te rollen zijn in Nederland, België, Cyprus, Denemarken, Finland, Griekenland, Noorwegen, Portugal en Zweden.

Oplossing

LVB ontwikkelde een social mediastrategie voor lange termijn op Facebook om de doelgroep zo goed mogelijk te kunnen bereiken. Als thuisbasis voor de content creëerden we de campagnewebsite Your Heart, Your Decision. Het doel? Zoveel mogelijk (potentiële) patiënten en hun omgeving bewustmaken van boezemfibrilleren én hen aanmoedigen een actieve rol aan te nemen in het gesprek met hun arts. Your Heart, Your Decision zegt al waar het om draait: jij kunt zelf beslissingen maken over jouw gezondheid en leven. En dat sluit perfect aan bij de missie van Boehringer Ingelheim: het leven van patiënten verbeteren.

We hebben twee soorten content gecreëerd: persoonlijke verhalen van patiënten en zo awareness te creëren en kennis-content met als doel informeren en activeren. Relevant, en herkenbaar. En dat sloeg aan…

Resultaat

De resultaten hebben de benchmarks ver overtroffen! Boehringer Ingelheim bereikte met Your Heart, Your Decision ruim 1,3 miljoen mensen in 7 landen en de content maakte enorm veel reacties los. De content heeft precies gedaan wat de bedoeling was: informatie en herkenning bieden voor de veelvoorkomende hartritmestoornis, bij zowel patiënten als hun familieleden.

Vooral de CTR van 7,96% (op een benchmark van 0,7%!) is uitzonderlijk. Maar ook heel belangrijk zijn de reacties van de doelgroep. Mensen geven elkaar tips, delen zorgen en ervaringen met hun arts. Daarnaast wordt de content veel gedeeld en taggen mensen elkaar er massaal in. De engagement rate ligt dan ook op gemiddeld 26%.

Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.