Baas Over Je Budget

Voor wie?

Disciplines

PR & Online Marketing

Eindproduct

Online contentmarketing campagne

Wat is er gebeurd?

Vraag

Financial services provider Vesting Finance wil de Nederlandse consument helpen op het gebied van persoonlijke financiën. Vooral met het voorkomen van schulden. Aan LVB de vraag om mee te denken over de invulling van een campagne met een tweeledig doel: zorg voor meer (en positieve) zichtbaarheid voor Vesting Finance bij een breed publiek én Nederlanders financieel bewust(er) maken.

Oplossing

LVB ontwikkelde de campagne ‘Baas Over Je Budget’. Een campagne die niet gaat over het hebben van schulden, maar het voorkomen daarvan. Dat doen we door herkenbare, financiële dillema’s uit het alledaagse leven van volwassen Nederlanders voor te leggen aan de doelgroep. Hiermee willen we hen bewust maken van het feit dat ‘simpele’ financiële keuzes grote consequenties kunnen hebben. Word dus baas over je budget!

Met prikkelende social posts en animaties leiden we de doelgroep naar hulpcontent op de website van Vesting Finance. Gezien de brede doelgroep zijn Facebook en Instagram als distributiekanalen ingezet, aangevuld door YouTube advertising. De campagne bestaat uit drie fases waarin verschillende financiële overwegingen en life events centraal staan.

Iedere fase bestond uit twee stukken hulpcontent met een begeleidende social post of animatie. De targetting via Facebook werd geoptimaliseerd op basis van de behandelde onderwerpen in de hulpcontent. De geproduceerde animaties werden ook ingezet via YouTube Bumper Ads. De productie van alle content was in handen van LVB, evenals de distributie via Facebook en YouTube.

Resultaat

Ondanks de gevoeligheid van het onderwerp en de afzender, heeft de campagne boven verwachting gepresteerd. De dilemma’s uit fase 1 leverden op Facebook ontzettend veel interactie op; de doelgroep ging zelfs met elkaar in gesprek ging over hun financiële situatie.

De cijfers

  • Advertentiebudget € 2.000,-
  • Ruim 370.000 Nederlanders bereikt op Facebook en totaal ruim 470.000 weergaven
  • Zes Facebook posts zorgden samen voor 5.595 clicks
  • Een gemiddelde CTR van 1,6% (CTR boven de benchmark)
  • Ruim 36.000 vertoningen op YouTube
Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.