Topicus Kijkt in de Keten

Voor wie?

Disciplines

PR & Online marketing
Videomarketing

Eindproduct

Video en snippets
Visual design
Social media campagne
(Facebook, LinkedIn, YouTube)

Wat is er gebeurd?

Vraag

Topicus is een IT-organisatie uit het oosten van het land, dat werkt aan IT met impact. Binnen verschillende divisies: zorg, finance, onderwijs en het sociaal domein.

De vraag aan LVB was: help ons met het ontwikkelen van een campagne om onze proposities en kennis voor het voetlicht te brengen. Gericht op en gemaakt voor IT-beslissers en -beïnvloeders, om hen te laten zien hoe Topicus werkt en te laten merken dat Topicus weet wat er speelt.

Oplossing

We ontwikkelden het videoformat Topicus Kijkt in de Keten. Gebouwd rondom de verschillende werkvelden waarin Topicus opereert. De basis? Echte IT-ervaringen en pijnpunten van experts en eindgebruikers uit deze werkvelden. Door te luisteren en vragen te stellen laat Topicaan Christiaan Mast zien waar de doelgroep mee worstelt in de dagelijkse praktijk: herkenbaar!

Aflevering 1: divisie zorg
De eerste aflevering staat in het teken van de divisie zorg (thema Nederlandse Jeugdgezondheidszorg). Gewapend met een prikkelende stelling gaat Topicaan Christiaan Mast op bezoek bij twee specialisten in de JGZ. In de video lichten zij toe met welke IT-frustraties ze worstelen in hun dagelijks werk. Een gesprek op niveau, waarbij er gespard wordt over de kansen van IT voor de sector.

Via gerichte distributie serveerden we de video’s via Facebook, LinkedIn en YouTube uit bij beslissers en beïnvloeders in deze sector. Via retargeting op basis van kijkers van de video, hebben we de doelgroep in fase 2 opnieuw benaderd met content die leidt naar oplossingen op de website van Topicus.

Resultaat

De video heeft met een beperkt paid budget via social media een groot aantal IT-specialisten in de zorgsector bereikt.

  • Ruim 87.000 weergaven video snippets op Facebook, LinkedIn en YouTube
  • Een bereik van ruim 53.000
  • Een gemiddelde CPC van € 0,03 op YouTube
  • Gemiddelde kosten per Thruplay op Facebook € 0,05
  • CTR op LinkedIn van 0,67% onder IT-specialisten binnen de JGZ
Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.