Influencer event Hotel Casa

Een influencercampagne om het nieuwe horecaconcept Hopp in the spotlights te zetten.

ACHTERGROND

Hotel Casa is een hotel in Amsterdam dat continue bezig is met vernieuwingen. Ooit opgericht om studenten te huisvesten, nu een combinatie tussen studentenwoningen en hip hotel.

VRAAG

Het dakterras van Hotel Casa is vernieuwd, inclusief nieuwe naam: HOPP Amsterdam. Met een event wordt dit concept officieel gelanceerd. LVB is gevraagd om free publicity te genereren voor het dakterras en de naamsbekendheid ervan onder de doelgroep te vergroten.

AANPAK

Om het openingsevent tot een succes te maken en zo veel mogelijk relevante aandacht te generen, is gekozen voor een combinatie van influencer marketing, contentmarketing en free publicity. Tijdens het event is extra content gecreëerd met de aanwezige influencers, om de promotie van het dakterras voor langere tijd onder de aandacht te brengen via Facebook en Instagram. Hiervoor ontwikkelde LVB het videoformat ‘Ben jij een bierkenner?’, dat op de dag zelf ook in productie werd genomen.

We ontfermden ons over het zorgvuldig selecteren, uitnodigen en managen van relevante influencers voor de opening. Naast de inzet van influencers voor het bereiken van free publicity, is er naar aanleiding van de opening ook een persbericht gecreëerd. Hiermee is relevante vak- en regionale media, maar zijn ook platforms over lifestyle, hotspots, food & drinks benaderd.

RESULTS

7

PUBLICATIES

na persbericht

131

PUBLICATIES

in totaal

10

INTERACTIE

op social posts

2

GESCHAT IMPRESSIES

in totaal

KNOCKED
OUT?
Ask us anything about this project

Anouk Teijema
Social Media adviseur
a.teijema@lvb.nl