Vraag.

Bouw een maandelijks printmagazine vol met koersen en andere informatie om tot een always-on contentstrategie. Zorg ervoor dat de doelgroep – vermogenden – zich verbonden voelt met de content en daarmee met het merk achter Financial Focus: ABN AMRO MeesPierson. Deze private bank is marktleider en wil niet alleen de oudere relaties binden met content, maar ook de nieuwe generatie ondernemende mensen.

Oplossing.

Financial Focus is een mediamerk. Dat was ons vertrekpunt. Door Financial Focus als volledig mediamerk te behandelen, hebben we alles opnieuw opgebouwd. We wilden de focus verleggen van alleen maar (bank)expertise naar een breder domein: de wereld van vermogenden. Door meer in hun wereld op zoek te gaan naar verhalen hebben we Financial Focus gekanteld van een aanbodgedreven contentaanbod naar een contentstrategie waarbij de ontvanger meer centraal staat. Dat hebben we vertaald in een volledige mediamix: een eigentijds magazine (6 x per jaar), een contentplatform, invulling social kanalen, een branded channel (YouTube) en distributie via email.

Resultaat.

De resultaten zijn spectaculair. Al vrij snel waren er meer bezoekers op Financial Focus online dan op de corporate website. Er komen veel nieuwe klanten binnen, waarbij content heeft gezorgd voor de eerste contacten. Vrijwel alle klanten maken actief gebruik van de content die Financial Focus aanreikt. En prospects komen af, vaak via social media waar ze de content tegenkomen, op de inhoud van Financial Focus. Het mediamerk past volledig bij het merk ABN AMRO MeesPierson, waarbij de missie ook geslaagd is om het merk, dankzij Financial Focus, wat te verjongen. De nieuwe generatie voelt zich ook thuis bij het vernieuwde Financial Focus.