Topicus – Creatieve wervingscampagne voor studenten

IT-studenten zijn gewild en schaars. Hoe verleiden we hen om stage te lopen bij Topicus?

ACHTERGROND

Met hun ruim 1.000 medewerkers is Topicus een gevestigde IT-speler. Topicus is dan ook altijd op zoek naar nieuw IT-talent. Studenten zijn een belangrijke doelgroep, maar de concurrentie is groot. 

VRAAG

Ontwikkel een campagne om Topicus zichtbaarder te maken als tof stagebedrijf onder de doelgroep IT-studenten. 

CREATIEF IDEE

IT-studenten worden tijdens hun studie al veel benaderd door het bedrijfsleven. Hoe kunnen we deze groep verrassen en verleiden? We ontwikkelden de online campagne ‘Niet bij Topicus!’, waarin alles draait om het ontkrachten van vooroordelen van stage lopen bij een IT-organisatie. Bij Topicus stage lopen is anders! Om aan te sluiten bij de leefwereld van de doelgroep is gekozen voor het ontwikkelen van korte video’s: makkelijk consumeerbaar en geen inbreuk op de timelines van deze kritische doelgroep.

De video’s zijn opgevolgd met inspiratiecontent. Studenten die geïnteresseerd zijn, krijgen zo antwoord op hun vragen over stage lopen bij Topicus. De campagne bestond uit twee flights en is ingezet middels display advertising en social advertising op Instagram, Facebook en LinkedIn onder de doelgroep IT-studenten. De resultaten versloegen de benchmarks!

Sparren over jouw
vraagstuk?

TEAM EMPLOYER BRANDING & RECRUITMENT MARKETING
Sparren over jouw arbeidsmarktvraagstuk? Dat doen we graag! Aarzel niet om ons te bellen of mailen.

 

Patrick Severein
Head of Content / Strateeg

p.severein@lvb.nl

+31 6 46 26 88 99