Gouden Reiger 2019 Genomineerd

Ademtest voor peuters

Voor wie?

Disciplines

Videomarketing

Eindproduct

Video

Wat is er gebeurd?

Vraag

Is het astma of ‘gewoon’ een virusje? Bij jonge kinderen is dat moeilijk te bepalen. Zo ook bij Gijs. Gijs is zes jaar oud en heeft al sinds zijn tweede astma. Alleen weten we dat pas sinds kort. Kinderen zoals Gijs krijgen niet altijd de juiste behandeling met mogelijk schade aan de longen als gevolg. Het Longfonds wil in samenwerking met Kinderlongarts Edward Dompeling van het Maastricht UMC+  daar verandering in brengen met een speciale ademtest. De vraag aan LVB: maak voor het Longfonds een video om donaties voor de ademtest te werven.

Oplossing

De Kinderlongarts van Gijs vult vervolgens aan over zijn eigen ervaringen met patiënten zoals Gijs. Wat voor schadelijke gevolgen dit kan hebben en stipt daarmee het belang van een speciale ademtest voor peuters aan. Om de ademtest voor de kijker tastbaar te maken, laten we beelden zien dat de Kinderlongarts de ademtest bij Gijs uitvoert. Tot slot sluiten we de video af met een call to action naar het donatieformulier waardoor de video een activerende afdronk heeft.


 

Resultaat

De video heeft gezorgd voor awareness van de ontwikkeling van de ademtest. Het Longfonds heeft een teaser van de hoofdvideo gedeeld op hun Facebook-account die 11 duizend keer bekeken is, 50 keer gedeeld met ruim 300 reacties.

Daarnaast heeft de video een nominatie voor Gouden Reiger in de categorie effectiviteit gekregen.

Contact opnemen?
Neem contact met ons op. We praten je graag bij over onze winnende cases en de mogelijkheden voor jouw organisatie.