Nominatie Cross Media Award 2019 met case Ziggo Zakelijk

Na de winst van vorig jaar, werden we verrast met het nieuws dat we ook dit jaar zijn genomineerd voor een Cross Media Award! Onze case ‘Uitblinkers in Zaken‘ voor Ziggo Zakelijk maakt kans op de titel Cross Media Case van het Jaar.

‘Uitblinkers in Zaken’ neemt het op tegen 13 concurrerende cases. Op 24 april wordt de winnaar bekend gemaakt tijdens het Cross Media Diner in Amsterdam. Aart Lensink: ‘Verhalen over succesvolle en inspirerende ondernemers zijn vaker verteld, maar nog nooit eerder op zo’n diepgravende manier als in Uitblinkers in Zaken. De visie van Ziggo Zakelijk en LVB laat zich samenvatten in het woord kwaliteit. Door véél betere content te maken dan de vele concurrenten, gaan we voor het idee van the winner takes it all. Vandaar dat we ook voor deze klant uitkwamen bij docu’s als brandstof.’

Over Uitblinkers in Zaken

‘Uitblinkers in Zaken’ is een contentcampagne van Ziggo Zakelijk, met als ‘brandstof’ tien unieke documentaires, die niet alleen online maar ook op televisie zijn uitgezonden. De meest succesvolle campagne van 2018 is een kijkje achter de schermen bij de internetbank bunq. Opgeteld genereerden de contentuitingen ruim 30 miljoen views en impressies, bereikt via een mix van kanalen (variërend van RTL Z en Ziggo’s tv-kanaal en LinkedIn, Facebook, Instagram en YouTube). Dit zorgde voor een extra instroom van ruim 90.000 potentiële klanten op de zakelijke webpagina’s.

Bekijk hier de casevideo:


 

Lees hier het interview met Aart over de UiZ-case en onze inzending voor de awards.