LVB Tipt #4: adverteren op YouTube

Bij LVB zijn we dagelijks druk met de nieuwste trends, handigste tools en beste tricks op het gebied van contentmarketing. Iedere dag is er iets nieuws te leren. Intern delen we dat graag met elkaar. Vanaf nu delen we de handigste tips ook met jullie in LVB Tipt! In deze aflevering: de optimale social post.

Adverteren op YouTube

8 miljoen Nederlanders maken gebruik van YouTube. Dat maakt het een super waardevol kanaal om je content aan te bieden. Adverteren is daarbij een manier om een breed publiek te bereiken. Welke manieren van adverteren zijn er?

  1. Bumpers

    Deze duren 6 seconden, deze werken alleen op mobiel. Je kunt ze niet wegdrukken en omdat ze zo kort duren, zijn ze vooral goed te gebruiken voor branding.

  2. Discovery-ads

    Dit zijn eigenlijk volledige video’s die mensen vinden op het moment dat ze aan het zoeken zijn op YouTube. Of als ze aan het struinen zijn op de homepage.

  3. Instream-advertenties

    De zogenaamde InStream-ad, een pre-roll, die een gebruiker te zien krijgt voordat hij een video gaat kijken. Hiermee moet je de kijker binnen 5 seconden overtuigen om de volledige video te kijken. Anders kan hij hem na 6 seconden wegklikken.

  4. Remarketing

    En ook remarketing werkt met Youtube. Zo kun je mensen die je video hebben gezien opnieuw bereiken en zo meerdere boodschappen aan elkaar knopen. Of je kunt mensen verder funnelen richting een propositie of een andere activatie.

Vragen? Stel ze gerust! Via onze social media kanalen of aan Steven via s.devries@lvb.nl. Volg LVB ook op InstagramFacebookLinkedInTwitter of YouTube!