25 mrt 2015 / LVB

Waarom Athlon koos voor contentmarketing

Mobiliteit en contentmarketing gaan prima samen. En niet alleen omdat in beide ‘traffic’ een belangrijke rol speelt. Dat bewijst Mobility Reporter, het platform voor mobiliteitsbeslissers dat LVB Networks samen met leasemaatschappij…

LVB

Mobiliteit en contentmarketing gaan prima samen. En niet alleen omdat in beide ‘traffic’ een belangrijke rol speelt. Dat bewijst Mobility Reporter, het platform voor mobiliteitsbeslissers dat LVB Networks samen met leasemaatschappij en mobiliteitsaanbieder Athlon lanceerde. Drie vragen aan Tamara van Essen (segment marketeer bij Athlon) over de toegevoegde waarde van contentmarketing:

Welke boodschap koos Athlon in contentmarketing?
‘De leaseauto is steeds minder een vanzelfsprekendheid. Organisaties kiezen voor andere vervoersmogelijkheden door mobiliteit op maat in te zetten voor hun werknemers. Na het grootbedrijf begint dit besef ook door te dringen tot de mkb-markt. Wij willen onze klanten helpen én inspireren in deze transitie.’

Wat is voor jou de meerwaarde van contentmarketing?
‘Dat we ons kunnen etaleren als expert op meerdere vlakken. Athlon heeft als leasemaatschappij en mobiliteitsaanbieder bijna 100 jaar aan kennis en ervaring. We dragen dat dan ook graag over aan klanten, prospects en andere mobiliteitsbeslissers. Het belangrijkste? Mobility Reporter gaat niet over Athlon, maar over de leefwereld van de mensen die dagelijks met de uitdagingen op het gebied van mobiliteit bezig zijn. Het platform richt zich op mobiliteitsbeslissers: wagenparkbeheerders, HR-managers en CFO’s. We bieden hen praktische tips voor hun dagelijkse werkzaamheden, de laatste mobiliteitstrends en vaknieuws uit binnen- en buitenland.’

Wat voegt content toe aan reguliere advertising?
‘Wanneer we een nieuw product in de markt zetten, bijvoorbeeld nu privé lease, dan beginnen we vaak met massacampagnes zoals radio en Google advertising. Zodat we direct op de korte termijn bekendheid krijgen. Maar je kunt niet alleen zeggen “Wij zijn geweldig”. Je moet het ook laten zien. En daarvoor is content een heel goed middel. Met content kunnen we faciliteren in kennis, is er meer ruimte voor achtergrond en vertellen we de boodschap, die de lezer écht wil lezen. Hij komt er immers zelf op af.’

Binnenkort geeft Tamara ons de grootste lessons learned na de start met contentmarketing. Stay tuned…

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
4