16 feb 2014 / LVB

Mensen, laat je Sanoma-hart spreken

We hebben allemaal een Sanoma-hart. Dus willen we ook de shit opruimen die gecreëerd is. Sanoma leidt aan krimperitis. Vandaag sneuvelt de halve Libelle-staf, morgen wordt Viva een eenmanspost en…

LVB

We hebben allemaal een Sanoma-hart. Dus willen we ook de shit opruimen die gecreëerd is.

Sanoma leidt aan krimperitis. Vandaag sneuvelt de halve Libelle-staf, morgen wordt Viva een eenmanspost en overmorgen fuseert Autoweek met Linda. What’s next? Mensen, doe eens meedenken met Sanoma.

Gelukkig is het zo dat meer dan de helft van de Nederlandse mediaprofessionals heeft gewerkt bij Sanoma (of een relatie heeft met een Sanoma-medewerker). We hebben allemaal een Sanoma-hart. Dus willen we ook de shit opruimen die gecreëerd is. Hoe het verder moet?

Lees het ná de ‘earlier on Sanoma-gate’.

Wat ging er aan vooraf?

  • Sanoma dacht dat het ongenaakbaar was, werd veel te vet en had niet door dat het een tanker op ramkoers was.
  • Sanoma stapte gewillig in bed met Talpa als een jonge Hollandsche maagd met een ervaren vakantiecasanova. Het leek even leuk te worden, maar oh oh, wat een spijt.
  • Sanoma zei: we keren terug naar drie handen vol sterke merken. De rest gaat in de verkoop.
  • De sterke merken blijken ook door de helft van het aantal mensen te kunnen worden gemaakt. Zie het Libelle-nieuws.
  • En dan nu de vraag: wat nu?


We zijn allemaal Sanoma’er

Waar gaat Sanoma in de komende vijf jaar serieus geld mee verdienen? Lees de nieuwspagina’s van Sanoma en je zou denken: aan online matching-tools, aan shopping-dingetjes. Leuk hoor. Maar klein bier.

Sanoma investeert in van alles. Behalve in klassiek uitgeven; de optelsom van teksten, beeld en geluid in de vorm van mediamerken. Dat wás core business.

Dat lijkt een definitieve keuze. Maar zit er tussen al die online ideeën iets wat in de toekomst tot enige omvang leidt?

Tot nu toe niet.

Sanoma lijkt te dromen van een lucky shot. Een online knaller. Een booking.com, maar dan anders. Een potentiële monopolist in een nog onontdekt online-segment. Maar waar moeten de Sanoma’s (binnen Sanoma Ventures of het ministerie van bladen) nu gaan zoeken? Denk eens mee.

Vandaag zijn we allemaal Sanoma’er.

Deze blog verscheen ook op Adformatie


Aart Lensink
is directeur van contentmarketingbureau LVB Networks

 

LVB

LVB

LVB en cookies:

Welkom bij LVB. Op onze website maken we gebruik van cookies. Hiermee kunnen wij onder andere het functioneren van onze website verbeteren en webstatistieken bijhouden. Ook kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid, onder aan de pagina.

GOT IT
4